Ako zmení umelá inteligencia marketing mobilných aplikácií?

Umelá inteligencia uzrela svetlo sveta už dávnejšie, avšak iba pred pár rokmi sa pomocou nej dosiahli významné prelomy v technológiách. V súčasnosti má umelá inteligencia veľký potenciál v marketingu mobilných aplikácií. Predikovať spotrebiteľské správanie na základe predchádzajúceho konania je cieľom umelej inteligencie v marketingu.

Automatizované zdôvodnenie

Automatizované zdôvodnenie (automated reasoning) je oblasť počítačovej vedy, ktorá sa zaoberá prvkami, ktoré ovplyvňujú zdôvodnenie a následné rozhodovanie. Je to snáď najsilnejší element umelej inteligencie, ktorý umožňuje užívateľovi dosiahnuť svoj cieľ rýchlejšie a jednoduchšie. Automatizované zdôvodnenie využíva aj mobilná aplikácia Uber na navrhnutie najvhodnejšiej cesty do vášho cieľa. Na základe miliónov dát od používateľov aplikácie Uber sa vie pomocou umelej inteligencie “zdôvodniť”, ktorou cestou ísť. Určite sa chcete vyhnúť zápcham a nehodovým úsekom. Umelá inteligencia zaznamenáva udalosti na cestách, zapamätáva si premávku od viacerých vodičov, ktorí išli k rovnakému cieľu ako vy a na základe toho vyhodnotí cestu, po ktorej by ste sa mali vybrať. Mobilné aplikácie s umelou inteligenciou a strojovým učením dokážu analyzovať akcie užívateľov aplikácie a na základe nich rýchlo rozhodnúť za vás.

Nákupné správanie

Častokrát sa stáva, že marketéri potom, čo získajú určitú zákaznícku klientelu, tak ich začnú “spamovať” a posielať otravné notifikácie, len aby si ich zákazníci kúpili nejakú novinku. Umelá inteligencia sa vie postarať o to, aby tieto e-maily a notifikácie boli relevantné k nákupnému správaniu užívateľov. Zákazníkovi pošle iba také notifikácie, o ktorých  si myslí, že by mal o ne záujem. Analyzuje zákazníkovo správanie a na základe toho mu prispôsobí obsah správy. To je vlastne cieľom celej umelej inteligencie. Zastúpiť človeka a poskytnúť užívateľovi rady a nápady na základe jeho doterajšieho správanie.

Odporúčania pre užívateľa aplikácie

80% užívateľov opustia mobilnú aplikáciu do 3 mesiacov od nainštalovania. Prečo? Jedným z hlavných dôvodov je, že im mobilná aplikácia neposkytuje aktuálny, relevantný a zaujímavý obsah. Určite poznáte aplikáciu Spotify, ktorá pomocou algoritmov umelej inteligencie ponúka užívateľom odporúčané pesničky. Na základe hudby, ktorú užívatelia počúvajú, analyzuje ďalšie piesne, ktoré by sa mu mohli páčiť. Vytvára tak prispôsobený obsah a zlepšuje užívateľskú skúsenosť. Užívateľ si napríklad zvolí prehrá obľúbenú pieseň a všetky nasledujúce jej budú v niečom podobné. Poslucháč si popri príjemnej hudbe, ktorú má rád vie robiť iné veci. Niet divu, že aj nabudúce si užívateľ zvolí na prehrávanie hudby práve aplikáciu Spotify. Takéto odporúčania môžeme vidieť aj na iných mobilných aplikáciách. Napríklad ak si dáme na e-shope do košíka knižku, hneď sa nám ukážu ďalšie návrhy na podobné knižky, ktoré by sa vám mohli páčiť. Možno ste ich doteraz ani nepoznali a práve umelá inteligencia a personalizovaný obsah vám ich ponúkli na kúpu.

Samozrejme aj umelá inteligencia má svoje obmedzenia. Pracuje totiž iba s dátami, ktoré má k dispozícií. Každopádne uisťuje marketérov v tom, že posielajú prispôsobené správy v správnom čase správnemu zákazníkovi a zefektívňujú tak ich prácu.