Kde zverejniť PR článok?

To, že copywriter napíše skvelý PR článok so správne zvolenými kľúčovými slovami a výpovednou hodnotou, ešte nemusí zaručiť úspech. Dôležité je tiež vedieť, kde takýto článok zverejniť. Od článku sa totiž očakáva, že privedie čitateľa k istému správaniu, či akcii. A to sa iste nemôže stať, ak článok nik nečíta!

Ako sa to nerobí alebo kde článok nezverejňovať

Mnoho začínajúcich copywriterov robí chyby práve pokiaľ ide o zverejňovanie článkov. Aj keď sú texty naozaj kvalitné, výsledky neprinesú. Stáva sa to, ak sa článok zverejní na obsahovo odlišnom webe. Je to samozrejme bezvýznamné. Ak totiž čitateľ navštívi konkrétny web, hľadá tam informácie práve z konkrétnej oblasti. A ak na tomto webe narazí na čosi úplne iné a preňho nepodstatné, nebude tomu venovať pozornosť! Logické, nie? Preto PR články vždy uverejňujte na obsahovo podobných weboch.

Ďalšou chybou je viacnásobné uverejňovanie článku na rozličných weboch. Pre každý web je nutné napísať originálny článok. V opačnom prípade ho bude prehliadač považovať za kopírovaný duplicitný text a jednoducho ho bude ignorovať. A čo nik nevidí, to nik nečíta...

A čo PR weby? Spýtajte sa samy seba, či ste už niekedy dobrovoľne navštívili stránku určenú pre bezplatné zverejňovanie PR článkov. Kto sem chodí? A kto tieto články dobrovoľne číta? Veď „preklikávať“ sa PR webom a hľadať tu informácie o tom, čo potrebujem, je predsa nezmysel. Pri zverejňovaní teda na PR weby zabudnite. Zbytočná práca bez efektu.

Ako s to robí alebo kde článok zverejňovať

Veľmi populárne, a najmä čítané a kvalitné, sú rôzne internetové magazíny. Prinášajú totiž skutočne hodnotné informácie z rôznych oblastí a práve preto majú svojich stálych čitateľov. Takými sú i magazíny zo siete Blueinfo.sk, ktoré sa môžu popýšiť naozaj širokým zameraním:

  • pre čitateľov, ktorých zaujíma turistika a cestovanie sú tu magazíny Cestujte.sk alebo Karpaty.sk
  • ženy si nájdu mnoho príbehov zo života, poradne a informácie o zdravom životnom štýle v magazíne Village.sk
  • muži obľubujú športový magazín Výsledok.sk alebo motoristický Motor.sk
  • pre všetkých, ktorých zaujíma dianie doma i vo svete, sú určené magazíny News.sk a Korzo.sk.

To je len časť magazínov zo siete blueinfo, ktoré sa vyznačujú kvalitným obsahom a pravidelnou návštevnosťou. Práve v takomto type magazínov sa určite oplatí PR článok zverejniť.

 

FOTO: Maksim Kabakou /