Dôležitosť kľúčových slov si asi vysvetľovať nemusíme pre úspech webovej stránky. Kedy je najvhodnejší čas implementovať na web kľúčové slová? Robí to každý web developer? Sú na to špecialisti? Poďme si povedať konkrétne dôvody prečo by ste kľúčové slová nemali zanedbávať či dokonca obchádzať.
Vyhľadávanie, vyhľadávanie a znova vyhľadávanie!
Z tohto podnadpisu je asi každému jasné, na čo sa ideme zamerať. Presne tak! Vyhľadávanie je jednou z najčastejších potrieb návštevníkov online priestoru. Dôvody vyhľadávania sú tak rozsiahle, že rozloha Ázie je pri tom čajový odvar. Čo vyhľadávajú ľudia na webe? Všetko...a to doslova. Od menového kurzu, cez text pesničiek až po diagnózy, ktoré spôsobuje malá červená vyrážka. Vezmime si teraz kľúčové slová pri tvorbe web stránky a ich dôležitosť ako pre obchodníka, tak pre web developera.
Povedzme to veľmi zjednodušene - kľúčové slová sú kľúčom a základným pilierom SEO optimalizácie k tomu, aby Vás Vaši zákazníci vo vyhľadávači našli. Veľmi podobne fungujú aj tzv. hashtagy na sociálnych sieťach. Hashtagy poznáme najmä zo sociálnych sietí ako Twitter a Instagram. Asi každý používateľ týchto platforiem vie, že vďaka používaniu relevantných „hashtagov“, ktoré sledujú tisíce až milióny ľudí si môže zabezpečiť väčší dosah. Táto rovnica je veľmi jednoduchá. Väčší dosah, viac likeov, viac objednávok, väčší zisk. Áno, znova sme pri peniazoch. Toto isté platí aj vo vyhľadávačoch.
To, že sú kľúčové slová veľmi dôležité Vám povie každý web developer či marketér, pretože vďaka nim sa o Vás môže organicky dozvedieť viac ľudí. Uveďme si jednoduchý príklad. Potrebujete dentálnu hygienu a nemáte zubára. Logicky si otvoríte vyhľadávač a zadáte doň napríklad „garážové brány“ alebo „garážové brány cena“ a tak ďalej. Čo sa stane? Vyhľadávač Vám na základe Vami zadaných kľúčových slov vygeneruje relevantné stránky, ktoré majú tieto kľúčové slová zaradené vo „vnútri“ svojej web stránky. Tým pádom si vyberiete či už jednu z reklám, ktoré sa vo vyhľadávačoch nachádzajú na samom vrchu alebo jednu z organicky najvyšších priečok, pretože ľudský mozog je nastavený tak, že čo je vysoko - vpredu, to je dobré a kvalitné. V praxi to znamená najmä to, že majú buď dobrú reklamu alebo dobrého web developera, ktorý si dal záležať na kľúčových slovách a vyhľadávač si ho „obľúbil“.
Nestačí mi reklama namiesto použitia kľúčových slov?
Určite nie. Či už ide o reklamu vo vyhľadávačoch alebo o reklamu na sociálnych sieťach, tak reklama by sa mala robiť s prezentatívnou a fungujúcou web stránkou. Čo sa týka boja reklama vs. kľúčové slová, tak by sme mohli tvrdiť, že reklama bez kľúčových slov nie je práve ideálna forma propagácie. Kľúčové slová, ako sme už vyššie spomínali, slúžia najmä v organickom dosahu, no majú svoju funkciu aj pri tvorbe reklám. Napríklad aj pri tvorbe reklám zadávate cieľovú skupinu, ktorá by mohla mať záujem o Váš produkt / službu. Aj toto je istá forma kľúčových slov.
Reklama je tzv. „boost“ k organickému dosahu, ktorý dosiahneme aj spomínanými kľúčovými slovami. Pri tvorbe webu pre našich zákazníkov sú kľúčové slová neodmysliteľnou súčasťou tvorby web stránky. Pre nás je to ako robiť vyprážané rezne a neobaliť rezne po múke vo vajíčku 😊 Proste a jednoducho, vynechať kroky, akými sú vyhľadanie a zakomponovanie kľúčových slov do web stránky je nemysliteľné a hlavne kontraproduktívne.
V jednoduchosti, ak chcete mať dobrý organický dosah, dostať sa do povedomia ľudí a „vykričať“ Vašu značku s produktami či službami, ktoré ponúkate, dajte si záležať na dôkladnom vyhľadaní relevantných kľúčových slov.