Asi nemusíme nikomu predstavovať technologického giganta, jeden z najlepších príkladov pomenovania lovebrand, pre väčšinu ľudí v súčasnosti už aj životný štýl - americkú spoločnosť Apple Inc. Predpokladáme, že väčšine našich čitateľov sa automaticky vybaví meno Steve Jobs, ktoré sa v našom článku ešte objaví. Ale o čom tento článok vlastne teda bude? O produktoch spoločnosti Apple a jej zakladateľoch, už bolo toho krížom krážom popísané dostatok. My sa vám pokúsime priblížiť pár kľúčových krokov, ktoré spoločnosť počas svojho pôsobenia podnikla a ktoré podľa nás, zaujmú milovníka technológií, ale aj bežného tuzemského čitateľa.
Slovensko/Česko a spoločnosť Apple
Na začiatok by sme vám chceli uviesť príklady, kedy sa spoločnosť Apple rozhodla spolupracovať aj s našimi končinami.
Máme na mysli napríklad reklamu s názvom Holiday (2016), ktorá slúžila ako propagačný materiál na produkty iPhone X a AirPods ku dňu Vďakyvzdania. Opäť sa natáčalo v Prahe.
Apple taktiež natočilo reklamu s názvom Color Flood (2018), ktorá slúžila ako propagačný materiál k vtedy novému iPhone XR (Liquid Retina displej). Ako sa už dalo očakávať, reklama sa natáčala v Prahe, zahrňovala ulice, tunel, Veľký strahovský štadión, metro a Národné Divadlo.
Profesionálna slovenská fotografka Mária Švarbová zastrešila fotografie pre propagáciu produktu iPhone XS (2019).
Kreatívna distribúcia
To, že spoločnosť naozaj stojí na pleciach géniov bolo dokázané už niekoľko krát.
Vedeli ste napríklad, že práve Steve Jobs obrátil hudobný priemysel hore nohami? Jeho nápad s distribuovaním hudby prostredníctvom iTunes (2001), poskytoval spotrebiteľom jednoduchú dostupnosť a prijateľný spôsob, ako získať hudbu do svojich zariadení. Alternatívny spôsob nákupu hudby namiesto ilegálneho sťahovania... peniaze začali tiecť späť do hudby.
Podobne, ako v prípade hudby aj ďalšia zaujímavosť je charakteristická pre svoj inovatívny spôsob distribúcie, tentoraz sa však nejednalo o hudbu, ale išlo o softvérové aplikácie. Opäť myšlienku zastrešil nikto iný ako samotný Steve Jobs, ktorý sa rozhodol distribuovať nové aplikácie prostredníctvom App Store (2008). Vývojári, získali možnosť predávať aplikácie spotrebiteľom online.