Prečo sa oplatí učiť od tých najlepších

Mať iba dobrý nápad nestačí, ten tvorí možno 20 % percent úspechu. Niekedy o kúsok menej, niekedy o kúsok viac. Len si zoberte takého Thomasa Alvu Edisona, dostal nápad vytvoriť svetlo, ktoré bude potrebovať elektrinu. Tento nápad zrejme nedostal ako jediný, no jeho trpezlivosť, tvrdohlavosť, nezlomnosť a entuziazmus ho dohnali k tomu, že približne na 3000. pokus sa mu tú žiarovku podarilo vyrobiť. A keď chcete pretaviť svoj nápad do úspešného konca, musíte tvrdo makať. Aby ste mali chuť tvrdo makať, potrebujete aj dobrú inšpiráciu. Kde ju nájdete?

 

Čítajte inšpiratívne knihy

Čítať inšpiratívne knihy sa oplatí. Zabudnite na infantilné obrázky s levom a motivačnými vetami, ktoré vám nijako nepomôžu. Naučia vás iba to, že zlyhať môže každý, ale to už predsa viete. Čítajte príbehy ľudí, ktorí niečo dosiahli a sú špičkou vo svojej oblasti. Tiež niekoľkokrát zlyhali a sú ochotní sa o svoje príbeh s vami podeliť. O svoj úspech aj neúspech. Medzi takýchto ľudí patrí napríklad David Ogilvy, reklamný mág, ktorého nikto vo Veľkej Británii nebral vážne, a tak sa rozhodol dobyť reklamou Ameriku a podarilo sa mu to. Jeho kniha „Ogilvy o reklame“ je jednoducho skvelá.

 

Definície nie sú zlé, ale veľmi vám nepomôžu

Ekonomická literatúra zábavnou formou je stokrát lepšia ako suché definície a modelové situácie, ktoré sú ukazované vo vzduchoprázdne. To si uvedomuje aj Dan Ariely, ktorý sa zaoberá psychológiou a behaviorálnou ekonomikou. Veľmi dobre vie, že ľudia sa nerozhodujú racionálne, ako si myslí drvivá väčšina ekonómov a potom sú prekvapení, keď im graf nevyjde a zvaľujú to na neviditeľnú ruku trh. Takto to nefunguje a to vám Dan vysvetlí. Povie vám ako a podľa čoho sa ľudia rozhodujú pri nakupovaní.

 

Navštívte Uniknihy.sk

Navštívte Uniknihy.sk a objavte eknihy a knihy od tých najlepších vo svojom odbore, ktorí sa podelia o svoje know how a ukážu vám rady v praxi. A presne toto je ten dôvod, prečo je dobré sa učiť od najlepších.