Ako si zariadiť domácu kanceláriu?

Patríte medzi podnikateľov, ktorí milujú svoj domov a nevedia si predstaviť pracovať mimo neho? Nuž, sú medzi nami aj takí a netreba sa obávať, že by to bola Vaša nevýhoda. Ba priam naopak. Výhod práce z domu je hneď viacero, avšak musíte ich správne využiť. Prvou a zásadnou požiadavkou pre prácu v tomto prostredí je zariadenie kancelárie – vášho pracovného miesta.

Home Office – kde začať?

Ideálnym miestom pre prácu z domu je samostatná miestnosť. Usadiť sa tak môžete mimo klasických miestností, ako je obývacia či kuchyňa, kde sa často zdržujú aj ostatní. Predstavte si, že práve na tomto mieste sa budete počas týždňa venovať len práci. Úplne nevhodné je pracovať zo spálne alebo z miestností, ktoré sú určené vo svojej podstate na celkom niečo iné, ako prácu.

Pracovný stôl a kancelársky nábytok

2_56869Pohodlie by malo byť na prvom mieste. Váš pracovný stôl z dreva, kovu či iných materiálov musí vyhovovať najmä vám. Vyhnite sa malým pracovným stolíkom alebo nepraktickým skôr dizajnovým vychytávkam. Komfort musíte mať tak na nohy, ruky, ale aj celé telo. Budete tu pomerne dlho počas dňa, aj preto si sem-tam niečo na stôl odložíte alebo rukou napíšete. Ku stolu rozhodne patrí aj kancelárska stolička, ideálne z kože alebo zo sieťoviny, ktorá „dýcha“ s okolím a nepotíte sa nej. Pohodlné kancelárske kreslá tvoria povinnú súčasť kancelárie, avšak v poslednom čase sa do popredia dostáva aj práca počas státia, kedy istú časť dňa sedíte za pc a inú časť zasa stojíte za pc. U nás sa ešte táto technika neudomácnila, avšak najmä v kreatívnych zamestnaniach je to veľmi žiadané. Kancelárska stolička musí byť oporou pre Vašu chrbticu a musí byť pohodlná.

Ostatné vybavenie

Vhodný monitor, myš, klávesnica, odpadkový kôš či iné predmety musia byť v každej kancelárií. Nevynechajte tiež výber vhodného svetla a prípadných obrazov či ocenení na stenu. Vyššie spomenutý kancelársky stôl a stoličky k pc by však mali byť samozrejmosťou kancelárie, nech už pracujete kdekoľvek.